تبلیغات
مطابق با قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت تظلم خواهی افراد جامعه از تصمیمات و اقدامات مراجع و یا ادارات دولتی یا وابسته به دولت و شهرداری ها در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد . جهت ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری ابتدا می بایست مدارک و مستندات لازم و محکمه پسند جمع آوری گردد سپس در فرم های شکایت در دیوان عدالت اداری نسبت به تنظیم صحیح و دقیق فرم شکایت اقدام نمود و خواسته و عنوان شکایت را متناسب با موضوع تعیین نمود .

سپس می بایست به صورت حضوری به دیوان عدالت اداری مراجعه نمود و در قسمت ثبت شکایت آن را ثبت نمود ، بعد از ثبت موضوع به معاونت ارجاع ارسال خواهد شد که در حال حاضر سه معاونت ارجاع به صورت تخصصی در دیوان عدالت اداری متناسب با موضوع مطرح شده به شعبات مرتبط ارجاع داده می شود.
شکایت در دیوان عدالت اداری
 

پس از ارجاع به شعبه مربوط مدیردفتر با کسب دستور از رئیس شعبه اقدام به ثبت می نماید و شکایت طرح شده به طرف شکایت ارسال می نماید که در مهلت مقررقانونی طی لایحه ای به صورت مکتوب جواب خود را اعلام نماید سپس با توجه به اینکه رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری می باشد قاضی محترم با مطالعه شکایت و جواب طرف شکایت اقدام به صدور حکم به ورود یا رد شکایت می نماید که هردوی این حکم ها در مهلت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری می باشد که جهت تجدید نظر خواهی نیز می بایست در فرم های تجدید نظر ، تجدید نظر خواهی خود را مطرح و ثبت نمود .


منبع: گروه وکلای تهران
+ نوشته شده توسط Setayeshmarjoee1955 در دوشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴ قبل از ظهر، ۳ بازدید ، بدون دیدگاه
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha